論盡教育:教師是搵命搏的職業

文章日期:2020年07月07日

【明報專訊】王師奶近日心緒不寧,總覺得教育圈亂糟糟,一會兒聽到有教師受勸喻、警告,甚至說要剝奪教師資格;一會兒又看到中學校長會主席說收到教育局好多通告,應接不暇;又看到教育局規定學校在某些特別日子要舉行升旗禮,楊局長說如有學生不守規則,學校無法處理時,大可尋求警方協助云云。想當年,王師奶讀書時,簡簡單單,返學放學,上課下課,考試放榜,同啲同學打吓波、唱吓歌,眨吓眼又升班。唔明點解今時今日咁複雜,咁刀光劍影,咁殺氣騰騰。

有嘢鯁唔落就入晒教師數

王師奶在今年1月7日寫過一篇〈千祈唔好畀仔女做教師〉,事關今年B女考DSE,好快就要入大學選科。佢好羨慕外公是一位得天下英才而教育之的教師,好想入教育大學。小婦人本來尊重女兒的選擇,但見教師行業風險高過額菲爾士峰,於是有感為文,希望她知所警惕。草該文時,有議員狂鬧中學不列歷史科為必修科,又批評通識科是必修科,指指點點的都是一班頂級「盲毛」。唉!必修和不修,點到區區一個small potato的教師話事吖,總之有嘢鯁唔落的就入晒教師數,最後,連DSE考咗嘅歷史必答題都取消埋。蔣麗芸議員仲話要在課室增設閉路電視,讓校方管理層有效監管,搞到頭腦又簡單又怕事的小婦人一片混沌。

成日聽見啲貌似中立嘅人,話唔好將政治帶入校園,但小婦人覺得眼前舉措好政治。王師奶牛頭角一匹婦耳,只想有三餐安樂茶飯,一家平安,自己不敢惹政治,當然唔想自己個女去食呢碗動輒得咎、差唔多要搵命搏的教書飯。小婦人有一個時期好鍾意睇傷痕文學書籍,一路睇一路流眼淚,睇到寫《駱駝祥子》的老舍要自殺;寫《傅雷家書》的傅雷慘淡收場;連寫《家》、《春》、《秋》的巴金也要封口才得以保存殘命;中國人取得第一個乒乓球世界冠軍的容國團吊頸身亡,這些人都是無端惹禍,你唔去惹政治,政治來惹你。

匿名舉報 白雪公主也被染黃染藍

教書本來是一份好有意義的工作,但今時今日,變了一份搵命搏的工作,入課室等於上了戰場,面對三十多個學生,唔知邊個係敵,邊個係友。堂上每講一句話,都要諗過度過,就算逐個字推敲好似前總理溫家寶咁穩陣都會中招,原來投訴或舉報匿名都受理。言者無心,奈何篤灰有意!自己本來白過白雪公主,都可能被染黃染藍,甚或七彩繽紛,有冤無路訴。文革時期,最多被批鬥的是教師,平日教得嚴的畀學生戴高帽遊街示眾,報仇咁報。教歷史的就罪名更重,話你係孔老三,宣揚孔老二的封建思想,死未?

諗來諗去,一於硬起心腸,鐵腕一次,唔畀B女報教育大學,免佢死咗都唔知點死。

文:王師奶

作者簡介:不是普通師奶,家中米缸有幾多斤唔知,但對香港教育界有幾多牛鬼蛇神,有幾多「嗚喱單刀」措施,卻一清二楚。「論盡教育」絕不手軟。wongszelai@yahoo.com.hk

(隔周刊出)

[Happy PaMa 教得樂 第301期]

相關字詞﹕楊潤雄 篤灰 文化大革命 教育局 教師 名人KOL 王師奶 論盡教育 每日明報-Happy Pa Ma

RELATED